ZELENÉ POTRAVINY v období tehotenstva a dojčenia

 ZELENÉ POTRAVINY v období tehotenstva a dojčenia Veľmi častým dotazom na prednáškach, v elektronickej pošte aj po telefóne je, ako je to zelenými potravinami v období tehotenstva a dojčenia. Mnoho žien sa obáva v týchto, pre nich veľmi dôležitých životných obdobiach zelené potraviny užívať, či je začať užívať. Ak Mladý jačmeň či Chlorellu už dlhodobo užívate ešte pred počatím, máte istotu, že väčšina škodlivín je z Vášho organizmu už odstránená a užívanie zelených potravín počas tehotenstva i dojčenia neprerušujte. Zelené potraviny dokonale nahrádzajú rôzne Multikomplexi vitamínov a minerálov, určené pre tehotné ženy a dojčiace matky. Navyše ako jačmeň tak aj riasa pôsobí ako adaptogén, to znamená, že harmonizujú činnosť jednotlivých orgánov a systémov v tele. A to je nutné ustrážiť predovšetkým v tak náročných obdobiach, akými je obdobie tehotenstva a kojenia.

Ak chcete zelené potraviny začať užívať počas tehotenstva či dojčenia, nemusíte sa ničoho obávať. Jedinou komplikáciou môže byť príliš razantné začatí užívania riasy v čase pokročilejšieho tehotenstva. Kde rastúci plod má už v tele matky obsadené všetky voľné priestory a nechce sa mu o ne príliš deliť s vlákninou riasy. V tomto prípade je nutné začínať s užívaní riasy veľmi pozvoľna, aby "súboj o miesto" medzi týmito životnými radosťami neodnášala budúca mamička nepríjemnými pocitmi. Takže začnite 1 tabletou riasy ráno po dobu 3-4 dní, potom pridajte 2. tabletku na noc, opäť na 3-4 dni, potom aj 1 tabletu na obed a tak postupne stúpajte až na dávku 3x6-8 tabliet denne.

U zeleného jačmeňa vzhľadom k tomu, že vlákninu neobsahuje, môžete začať dávkovanie rýchlejšie a vystúpiť na dávku 3x1 lyžička denne počas 3 dní, vždy po jednej lyžičke. V období dojčenia môžete zelené potraviny nasadzovať bez obáv podľa bežných schém. Rozhodne sa nemusíte obávať toho, že začatím užívania zelených potravín v čase tehotenstva a dojčenia, kedy dochádza k vyššiemu uvoľňovaniu jedovatých látok z Vášho organizmu, ohrozíte plod či bábätko. K vylučovanie týchto látok z tela dochádza predovšetkým cez obličky a stolicu, čiastočne cez pokožku. Nijako významne sa nezvyšuje ani podiel škodlivín v materskom mlieku. Naopak, živiny zo zelených potravín prechádzajú do materského mlieka a s nimi aj veľa energie a dobrej nálady, čo iste na svojom bábätku budete pozorovať. A keby náhodou bolo Vaše bábätko príliš čulé v noci, skúste zelené potraviny brať najneskôr okolo 16. hodiny popoludní, aby príliš energie dodanej bábätku nemalo za následok Vaše nevyspanie.

Tehotenstvo i doba dojčenia sú nesmierne náročnými obdobiami v živote ženy. Záťaž, ktorá je na ich organizmus kladená, je veľmi vysoká a vyžaduje komplexný a dostatočný prísun živín. Všeobecne je známe, že čím je dieťa dlhšie dojčené, tým lepšie prospieva, je menej choré a významne sa posilňuje vzťah medzi ním a matkou. Je dobre, že v posledných rokoch sa dlhodobé dojčenie stalo "módou" a že pribúda mamičiek, ktoré dojčia dlhšie ako pol roka aj rok. Tým väčšia je to ale záťaž pre organizmus týchto mamičiek.

Zelené potraviny je ideálnou možnosťou ako organizmus na tehotenstvo pripraviť a samotné tehotenstvo si potom v pohode vychutnať. Uľahčí Vám aj priebeh pôrodu a hlavne rekonvalescenciu po pôrode. Zabezpečíte si tak dostatok živín pre obdobie dojčenia ako pre Vás, tak aj pre Vaše bábätko. Od toho sa potom odvíja aj Vaša dobrá nálada a skvelá kondícia. Bábätko to od Vás odkuká a zapamätá si na celý život, že to zelené, čo mamička pije a prehĺta je určite veľmi dobré, pretože je to tá najlepšia a najkrajšia mamička na svete. A bude to chcieť samo tiež vedome vyskúšať. Tak neváhajte a tú radosť mu doprajte.

MUDr. Miloslav Lacina
Zdroj Geen Ways